FAA, 737 MAX 9 sorunu öncesinde Boeing’in gevşek denetimini kabul etti
Federal Havacılık İdaresi (FAA), 5 Ocak’ta Alaska Havayolları’na ait 737 MAX 9 tipi bir uçağın havada acil durum yaşamasından önce Boeing’i denetleme konusundaki eksiklikleri kabul etti. FAA Yöneticisi Mike Whitaker, Perşembe günü Senato Ticaret Komitesi’nde düzenlenen bir oturumda yaptığı konuşmada, kurumun olaydan önce Boeing’in operasyonları konusunda “çok daha iyi bir görünürlüğe” sahip olması gerektiğini itiraf etti.
Whitaker, FAA’nın önceki yaklaşımının aşırı derecede hoşgörülü olduğunu ve yerinde denetimler yerine evrak denetimlerine aşırı derecede güvendiğini belirtti. Olaya cevaben FAA, yüz yüze müfettişlerin kullanımını arttırdı. Bu artan denetimin bir parçası olarak Whitaker, FAA temsilcilerinin ertesi gün Cuma günü Güney Carolina’daki bir Boeing fabrikasını ziyaret edeceğini duyurdu.
5 Ocak’ta meydana gelen acil durum, Alaska Havayollarının 1282 sefer sayılı uçağında meydana gelmiş ve uçak gövdesindeki bir boşluk nedeniyle acil iniş yapmak zorunda kalmıştı. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) bir soruşturma yürütmüş ve hasarlı uçağın 7 Ocak 2024 tarihli görüntülerini sağlamıştır.
FAA’nın bu samimi itirafı, özellikle Boeing 737 MAX serisi ile ilgili daha önce yaşanan sorunların ardından, düzenleyici uygulamalarına yönelik yoğun incelemelerin ardından geldi. Whitaker’ın açıklaması, FAA’nın stratejisinde havacılık güvenliğini sağlamak için daha titiz ve uygulamalı bir gözetim yöntemine doğru bir kayma olduğunu gösteriyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.